تبلیغات
منتظرالمهدی
منتظرالمهدی
اللهم عجل لولیک الفرج
قالب وبلاگ

  چرا اسلام روابط زن و مرد را محدود به ازدواج کرده است؟ چرا نباید زن و مرد و یا دختر و پسر ارتباط های آزاد 

داشته باشند؟ همة دنیا این مطلب را دریافته اند كه با آزادیِ روابط، عطش های جنسی كاهش یافته و رغبت مردم

 نسبت به این ارتباط ها خود به خود كم می شود. به راستی دنیای غرب که این نوع ارتباط ها در آنجا آزاد است

 چه ضرری کرده است ؟ آیا این محدودیت ها و سخت گرفتن ها برای عمومِ مردم خصوصاً برای نسل جوان نوعی 

ظلم نیست ؟

  تذكّر : با توجّه به اینكه این شبهه از قدیم الایام مطرح می شد و در حال حاضر و در آینده نیز مطرح می شود، 

از شما مخاطب گرامی تقاضا داریم با دقّت و حوصله به جواب این شبهه توجّه كنید تا با قسمتی از فلسفه های

 متعدّد حرمتِ ارتباط جنسی آزاد آشنا شوید .

  بر گرفته از کتاب: پاسخ به شبهات اینترنتی

(پاسخ به شبهاتی که سایت های ضد اسلامی و ضد شیعی منتشر کرده اند)

مولف: هادی گردان   

با مقدمه آیت الله سید محمد عزالدین حسینی زنجانی (مدظله العالی)

کپی برداری بدون ذکر سند اشکال شرعی دارد


جواب : قبل از بیان جواب، به مقدّمه ای اشاره می كنیم :

  مقدّمه : هدفِ ادیان الهی در مورد انسانها پنج امر مهمّ بوده كه در میان علماء و بزرگان به « مقاصد و اهداف خمسه » معروف است : 1- حفظ جان انسانها : از نظر ادیان الهی، جانِ انسانها از اهمیّت بالائی برخوردار است. به همین خاطر، در تمام ادیان الهی قتل و آدم كشی ناروا و مردود بوده است، چه اینكه این كشتن در قالب كشتنِ فرد دیگری باشد و یا در قالب خود كشی باشد و چون ادیان الهی حافظ جان انسانها بودند، مجازات سختی برای متعرّضین به جان دیگران در نظر گرفته شده تا كسی دستش به خون دیگران آلوده نگردد. 2- حفظ عقل : از نظر ادیان الهی عقل انسانها نیز از اهمیّت بالائی برخوردار است. به همین خاطر، هر آنچه كه با عقلِ آدمی در تضاد است و با آن ستیزه می كند، در ادیان الهی مردود شمرده شده مانند مُسكرات و مشروبات الكلی كه در تمام ادیان الهی از آن نهی شده است و ما نیز در ابتدای همین جلد مفصّل در مورد آن سخن گفتیم. 3- حفظ دین : از نظر ادیان الهی، احكام و دستورات الهی از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است چرا كه تنها با رعایت این دستورات و احكام است كه انسانها می توانند به سوی خدا حركت كرده و به منبع آرامش برسند . 4- حفظ اموال : ادیان الهی برای اموال مردم ارزش خاصّی قائل بوده اند. به همین خاطر، از غصب ، سرقت ، ربا و انواع معاملات باطل به شدّت نهی شده است . 5- حفظ ناموس و عِرض و آبرو : از نظر ادیان الهی حفظ ناموس و آبرو از اهمیت ویژه ای برخوردار است . به همین خاطر از آزادی های ناروای جنسی نهی شده و بنا شد غریزة جنسیِ انسانها در مسیر و مجرای قانونی اش قرار گیرد تا به بركت آن نظام خانواده پا بر جا باشد، نسبت ها معیّن باشد ( پدر و مادر و برادر و خواهر و ... معلوم باشد ) ، قاعده ارث بر اساس آن توزیع شود و بسیاری از پیامدهای اجتماعی دیگر[1] . در اینجا به نمونه هائی از نهی ادیان در این زمینه اشاره می كنیم :  

نهی ادیان از ارتباط جنسی آزاد ( زنا )

  در مهم‌ترین دستورات خداوند به حضرت موسی (ع) در كوه طور كه « ده فرمان » نامیده می‌شود با این عبارات از این گناه نهی شده است: فرمان هفتم : زنا مكن . فرمان دهم : و بر زن همسایه‌ات طمع نورز و ... [2] . هر دو حكم به رعایت عفت جنسی و حریم ارتباط زنان و مردان بیگانه اشاره دارد.

  در جای دیگر از تورات نیز بر اهمیت رعایت عفّت در مورد دختران تأكید شده است :
« دخترِ خود را بی‌عصمت مساز و او را به فاحشگی وا مَدار. مبادا در زمین مرتكب زنا شود و زمین پر از فجور گردد » [3] .

  در انـجیل متی از قول حضرت عیسی (ع) آمده است : « شنیده‌اید كه در ادیان گذشته گفته شده است زنا مكن، لیكن من به شما می‌گویم هر كس به زنی نظر شهوت اندازد، همان دم در دل خود با او زنا كرده است. پس اگر چشم راستت تو را بلغزاند، قلعش كن و از خود دور انداز ... » [4]

  و موارد فراوان دیگری که نشان می دهد ؛ سیاستمداران غرب که آزادی روابط جنسی را به صورت قانون در آورده اند، هرگز بر أساس کتابهای دینی خود دست به چنین عملی نزده اند بلکه دینشان با این قانون مخالف است .

  قرآن کریم نیز به شدّت از این نوع ارتباط نهی کرده و می فرماید : ﴿ وَلَا تَقْرَبُوا الزِّنَا إِنَّهُ كَانَ فَاحِشَةً وَسَاءَ سَبِیلًا یعنی نزدیک زنا نشوید که کار بسیار زشت و بد راهی است. [5]

 

  این قسمت از آیه، در عین اختصار، به نكتة مهمّی اشاره دارد. می فرماید: ﴿ وَلَا تَقْرَبُوا الزِّنَا﴾ یعنی نزدیك زنا نشوید. نمى فرماید زنا نكنید، بلكه مى فرماید به این عمل شرم آور نزدیك نشوید. این تعبیر، علاوه بر تاكیدى كه نسبت به زشتیِ این عمل دارد، اشاره لطیفى به این دارد كه آلودگىِ به زنا غالباً مقدماتى دارد كه انسان را تدریجاً به آن نزدیك
مى كند، چشم چرانى یكى از مقدّمات آن است ، برهنگى و بى حجابى مقدّمه دیگر، كتابهاى بدآموز و فیلمهاى آلوده و نشریات فاسد و كانونهاى فساد، هر یك مقدّمه اى براى این كار محسوب مى شود.

  همچنین خلوت با اجنبیه ( یعنى بودن مرد و زن نامحرم در یك مكان خلوت ) عامل وسوسه انگیز دیگرى است .بالاخره ترك ازدواج براى جوانان و سختگیری هاى بى دلیلِ طرفین در این زمینه ، همه از عوامل « قرب به زنا » است كه در آیه فوق با یك جمله كوتاه، از همة آنها نهى مى كند و در روایات اسلامى نیز هر كدام جداگانه مورد نهى قرار گرفته است. ( پایان مقدّمه )

فلسفه تحریم زنا 

تحریم زنا فلسفه های متعددی دارد كه ما تنها به چند مورد اشاره می كنیم :

1 - پیدایش هرج و مرج در نظام خانواده


  در جامعه اى كه ارتباط های جنسی آزاد باشد، آثار نامطلوبی دیده می شود كه همگیِ این آثار باعث هرج و مرج و نابودی نظام خانواده می شود . از جملة آن آثار می توان به این موارد اشاره كرد: الف : از بین رفتن علاقة به ازدواج و تشكیل خانواده
ب : به وجود آمدن فرزندان بی هویت ج : افزایش طلاق و از هم پاشیده شدن خانواده ها .

  الف : از بین رفتن علاقه به ازدواج و تشكیل خانواده : قابل انکار نیست که با باز شدنِ راه زنا، روز به روز میل و رغبت افراد به ازدواج کمتر می شود چون فردی که
می تواند از راه زنا حاجت جنسی خود را برآورد، داعی ندارد كه اگر مرد است محنت و مشقت نفقة عیال و اگر زن است زحمت حمل جنین و تربیت فرزند را تحمّل نموده و جانش به لب برسد. دختر و پسر جوان غربی با رو آوردن به این نوع ارتباط ها از ازدواج دوری می كنند تا جائی كه وقتی به آن جوان غربی گفته اند که چرا ازدواج نمی کنی؟ در پاسخ گفته است : « چکار به ازدواج دارم، تمام زنهای این شهر از آنِ من است! دیگر ازدواج چه نتیجه ای دارد؟! تنها خاصیّتِ ازدواج مشارکت و همکاری در کارهای جزئی خانه است که آن هم مانند سایر شراکتهاست که با اندک بهانه ای منجر به جدائی شریکها از یكدیگر می شود »[6].

  طبیعی است که با گسترش زنا و کم شدن ازدواج ، آمار جمعیت نیز روز به روز کمتر
می شود . براى پى بردن به اهمیتِ این موضوع كافى است به این نكته توجه كنیم كه؛ چنانچه زنا در كل جامعه انسانى مجاز گردد و ازدواج برچیده شود، آنوقت در مدّت زمانی کوتاه، نسل بشر رو به انقراض می رود.

  آندره میشل در كتاب « جامعه شناسی خانواده و ازدواج » به بررسی سقوط نرخ جمعیت در كشورهای آمریكا و فرانسه پرداخته و می گوید:  شتاب این روند در كشورهای كاپیتالیستی ( ایالات متحده آمریكا، فرانسه، كانادا و … ) و سوسیالیست ( شوروی، رومانی و … ) بیشتر است [7] . درحال حاضر، در بعضی از کشورهای صنعتی معضلِ کم شدن جمعیّت به حدّی رسیده است كه دولتمردان آنها مجبور شده اند برای تشویق مردان و زنان به ازدواج و فرزند دار شدن، جوایز و امتیازاتی در نظر بگیرند!  [8]

  ب : به وجود آمدن فرزندان بی هویت : از جمله پیامد هاى ارتباط های نا مشروع كه باعث از بین رفتن كانون خانواده می شود، افزایش فرزندانِ بی هویت است، فرزندانی که تحت حمایت كسى نیستند، نه پدر مشخصی دارند و نه مورد حمایت مادر قرار
می گیرند و از جهات روحی و اخلاقی نیز بسیار نامرغوبند!

  اشكال اوّل : در حال حاضر با وسیله های پیشگیری، از جمله قرص های ضد بارداری،
می توان جلوی انعقاد نطفه را گرفت. بنا بر این، اساساً فرزندی به دنیا نخواهد آمد تا او را به بی هویتی متّهم كنیم !

  جواب : تجربه نشان داده كه وسیله های پیشگیری قابل اطمینان نیستند و این را شما در آمارهای مربوط به تولّد فرزندان نا مشروع و آمار سقط جنین به وضوح مشاهده
می كنید .

  غربی ها كه خود مُبدع این نوع وسیله ها هستند، نتوانستند جلوی حاملگی های ناخواسته را بگیرند، به طوری كه بیش از چهل درصد زنان آمریكایى كه پیش از بیست سالگى ازدواج مى كنند، قبل از ازدواج حامله هستند. در نروژ 90% دخترانى كه در سنّ كمتر از هیجده سال ازدواج مى كنند، آبستن هستند و در سوئد و آلمان وضع به همین منوال است [9] .

  در آمریكا بارداری های ناخواستة زیادی روی می دهد كه تقریباً نیمی از آنها یعنی
 13میلیون مورد در هر سال به سقط می‌انجامد! توجّه كنید! بر اساس این آمار، نیمی از زنانی که سابقة سقط داشته‌اند هنگام وقوعِ بارداری، از وسایل جلوگیری از بارداری استفاده کرده‌اند[10].

  اگر وسیله های پیشگیری صد در صد قابل اطمینان بود، پس چرا در دنیای غرب این همه حاملگی های ناخواسته و پیرو آن سقط جنین رخ داده است ؟ به هر حال ( همچنانكه گفتة پزشكان نیز بر این مطلب صحّه می گذارد ) هیچ‌ یک از روش‌های جلوگیری از بارداری صد در صد و قطعی نبوده و از باردار شدن جلوگیری نمی‌کنند و همیشه احتمال شکست در جلوگیری وجود دارد.

  اشكال دوّم : در حال حاضر از روش های مختلفی مانند آزمایش دی ان ای (DNA ) به راحتی می توان تشخیص داد كه پدر این فرزند چه كسی است، با این اوصاف آیا باز هم می توان بی هویتیِ فرزندان را بهانه ای برای ممنوعیّت این نوع ارتباط ها قرار داد ؟

  جواب :  برای گرفتن آزمایش دی ان ای و مشخص شدن پدر ، باید تمام مردانی كه با آنها ارتباط جنسی بر قرار شده را پیدا كرده و آنها حاضر شوند كه این آزمایش از آنها گرفته شود كه این كار سختی است . فرض كنیم كه آزمایش انجام شد و پدرِ فرزند مشخص شد ، آیا او حاضر می شود كه پدر بودنش را قبول كند و حضانت و سرپرستی او را بر عهده بگیرد؟ اگر این چنین است، پس چرا در سرزمین غرب آمار تعداد كودكانِ تك سر پرست بالا رفته و در اغلب موارد تنها مادران هستند كه سرپرستی فرزندانِ اینچنینی را به عهده می گیرند؟

  توجّه كنید ! آندره میشل[11] مى گوید: « زندگى فرزندان نامشروع در بیش از نود درصدِ موارد تنها با مادران است. این گونه مادران كه تقریباً از سوى جامعه به ویژه آشنایان خود طرد مى شوند،‌ براى گذراندن زندگى، با مشكلات شدید اقتصادى و فقر و فلاكت مواجهند و كسی آنها را یاری نمی كند » .

  روزنامة « ایدرز ایجست » آمریکائی ضمن ارائه گزارشى از وضع فلاكت بار معیشتى خانواده های تك والدینی می نویسد : مادر این بچه – كه مادام بهانة پدر مى كند – براى تأمین نیازهاى مادى خود و فرزندش ناچار است كه در دو شیفت كامل كار كند كه در نتیجه، فرزند وى در مقایسه با مادران دیگر،‌ زمان كمترى را با او سپرى مى كند.

   این فرزندِ غیرقانونى در حقیقت هم از نعمت پدر و هم از نعمت مادر محروم است. این مادرِ نوجوان با تأسف و تأثر مى گوید: من با این حاملگىِ نامشروع براى تمام عمر دخترم را از نعمتِ پدر محروم كردم و باید تسلّى بخش اندوه فراوان این طفل باشم. [12]

 یک نگاه کلی می توان گفت که یکی از مشکلات کنونیِ جوامع غربی، وجود خلأ در روابط عاطفی بین این نوع فرزندان و والدینشان است. تك والدینی نه در آمریكا بلكه در كل كشورهای غربی به نوعی دیده می شود مثلاً در سال 1995 در اتریش 5/13% کل خانواده های اتریش، به صورت تک والدینی اداره شده است كه هر ساله به این مقدار افزوده می شود[13] . بنا بر این، تجربه غربی ها نشان داده وجود آزمایش دی ان ای هم نمی تواند برای فرزندانِ نا مشروع محیط امن خانواده را تشكیل دهد تا این فرزند بتواند به مانند دیگر فرزندان در كنار پدر و مادر خود زندگی كند.

  ج: افزایش طلاق و از هم پاشیده شدن خانواده ها : یكى دیگر از پیامد هاى ارتباطِ جنسیِ آزاد كه باعث از بین رفتن كانون خانواده می شود، دل بستن هر یك از زن و شوهر به دیگری و عدم تمایل به همسر و در نهایت طلاق و جدائی است.

  این مشكل را نیز جامعة غرب به خوبی تجربه كرده است. آمار رسمی اتریش نشان
می دهد که بین سالهای 1970 تا 2001 در كنار رواج بی بند و باری، تعداد طلاقها در از نرخ 10000 به 20582 مورد طلاق در سال افزایش یافته است. بر این اساس، در اتریش حدود 60% کلیه ازدواجها به طلاق کشیده می شود! [14].

  لازم به ذكر است؛ افرادی که در غرب با هم ازدواج می کنند، معمولاً قبل از ازدواج همدیگر را چند سال می شناسند و با هم زندگی می کنند و بعد از آن که دیدند واقعاً همدیگر را دوست دارند و می توانند با هم زندگی کنند، ازدواج می کنند. با این وجود، میزان طلاق تا این اندازه بالاست. به علاوه ، 30% افرادی که ازدواج می کنند، قبل از ازدواج با چند نفر ارتباط جنسی داشته اند و بعد از مدتی از هم جدا شده اند؛ اگر این رقم را نیز به آمار جداشدگانِ رسمی اضافه کنیم، آمار سرسام آوری به دست خواهد آمد.

  خلاصه آنكه؛ ارتباط جنسی آزاد در سطح جامعه باعث كم شدن ازدواج ، افزایش فرزندان بی هویت، افزایش خانواده های تك والدینی، افزایش آمار طلاق می شود كه همه اینها به نوعی، به از بین رفتن مفهوم خانواده منجر
می شود .

2- شیوع انواع بیماری ها

  ارتباط های جنسی آزاد و بدون حدّ و مرز بیماری های جسمی و روحی فراوانی را در پی دارد . در روایتی از امیر المومنین علیه السلام چنین آمده است : ﴿ مـَن تـَسَرَّعَ اِلـَی الشَّـهَـواتِ تـَسَرَّعَ اِلـَیهِ الآفاتُ ﴾ یعنی آن كسی كه در شهوات تـُند رَوی كـُنـد، آفات و بلایا با سرعت به سوی او می شتابد[15]. یا در جای دیگر می فرماید : ﴿ مَن اَطاع َ نَفسَهُ فی شـَهَواتـِها فـَقـَد اَعانـَها عَلی هَلـَكـَـتـِها ﴾ یعنی آن كسی كه نفس خود را در شهوات اطاعت نماید، عملاً به تباهی و هلاكت خویش كمك كرده است.

  علمِ امروزی ثابت كرده كه این عمل باعث شیوع انواع بیماری هاست و با تمام تشكیلاتى كه براى مبارزه با عواقب و آثار آن فراهم كرده اند باز آمارنشان مى دهد كه تا چه اندازه افراد از این راه سلامت خود را از دست داده اند كه نمونة آن در جهانِ امروزی بیماری ایدز است[16].

  بنا بر آمار مختلف جهانی 80 درصد از كسانی كه به این بیماری مبتلا شده اند از طریق ارتباط جنسی بوده كه از این تعداد 10 درصد از میان همجنس گرایان و باقی از طریق ارتباط با جنس مخالف بوده است .

آمار كشته شده گان تنها در سال 2004 عبارتند از: [17]

آخرین آمار مربوط به این بیماری در سراسر جهان به این شرح است [18]

تعداد مبتلایان به ایدز در سراسر جهان در سال 2009

33.3 میلیون نفر

تعداد مرگ و میر در سراسر جهان در سال 2009

1.8 میلیون نفر

تعداد کل مبتلایان به ایدز از زمان شیوع آن از دهه 1980

60 میلیون نفر

تعداد مرگ و میرهای ناشی از ابتلا به ایدز از دهه 1980

30 میلیون نفر

تعداد ابتلاهای جدید ایدز در سال 2009

2.6 میلیون نفر

تعداد کودکان به دنیا آمده با بیماری ایدز در سال 2009

370 هزار نفر

تعداد کودکان زیر 15 سال مبتلا به ایدز در سراسر جهان

2.5 میلیون نفر

تعداد ابتلاهای جدید ایدز در شرق آسیا در سال 2009

770 هزار نفر

تعداد مرگ و میر بر اثر ایدز در شرق آسیا در سال 2009

36 هزار نفر

تعداد ابتلاهای جدید به ایدز در آفریقا در سال 2009

1.8 میلیون نفر

مجموع مبتلایان به ایدز در آفریقا تا سال 2009

22.5 میلیون نفر

  بعد از ایدز، بیماری های مقاربتی، یكی از شایع ترین بیماریهائی است كه از این نوع ارتباط ها به وجود می آید . آژانس حفاظت از سلامت انگلیس (HPA ) گزارش داد؛ نزدیك به 500 هزار نفر از مردم انگلیس كه اكثر آنان جوان هستند در سال گذشته
( 2009 ) عفونت‌های مقاربتی را منتقل كرده‌اند[19].

  بسیاری از این بیماری ها در همین دهه های اخیر و بر أثر قانونی كردن روابط جنسی در میان انسانها پدیدار شد. در اینجا باید به عظمت كلام پیامبر اعتراف نمود كه فرمود: « میان هر قومی كه فساد و فحشاگری گسترش یابد و در ارتكاب گناه گستاخ شوند،بیماری هایی در میان آنان گسترش می یابد كه در میان گذشتگانِ آنان وجود نداشته است »[20] 

  علاوه بر بیماری های جسمی، بیماری های روحی نیز حاصل این نوع ارتباط هاست. برخی صاحب نظران غربی همچون فروید و راسل، آزادی های جنسی را عامل آرامش روانی و زدودن عقده های درونی می دانستند ولی پس از اجرای فراگیرِ این ارتباط ها در غرب، شاهد افزایش روزافزون آمار بیماری های روانی، خودکشی[21] و جنایت های ناشی از ناکامی های جنسی بودیم. بسی روشن است که گسترش محرّک های جنسی، انسان را به کامجویی بیشتر می کشاند و هر گونه شکست در این راه، به آسیب بس بزرگتری خواهد انجامید.

  یكی از مشكلاتِ روحی حاصل از این نوع ارتباط ها، پیدایش تنوّع خواهی و اثرگذاری آن بر ازدواج است . جوانانی که پیش از ازدواج، رابطة نامشروع را تجربه کرده باشند، هنگام ازدواج و انتخاب همسر، به همه به دید شک و دودلی می نگرند. حتی پس از ازدواج نیز دل کندن از لذّتهای گذشته برای آنان مشکل است و تنوّع طلبی، روانشان را بیمار می سازد و چه بسا پس از مدّتی، دوباره به منجلاب فساد کشیده شوند[22]. ویل دورانت می گوید: فسادِ پس از ازدواج بیشتر محصول عادت های پیش از ازدواج است. [23]

3- انواع برخوردها و كشمكش ها

  این عملِِ ننگین سبب انواع برخوردها و خشونت های فردى و اجتماعى در میان هوسبازان است، داستانهائى را كه بعضى از چگونگى وضع داخل محله هاى بدنام و مراكز فساد نقل كرده و نوشته اند به خوبى بیانگر این واقعیت است كه در كنار انحرافات جنسى، بدترین جنایات رخ مى دهد.

  امام رضا ( علیه السلام ) یكی از حكمت های تحریم زنا را اینطور بیان می فرمایند :
﴿حكمتِ حرام بودن زنا آن است كه این كار سبب درگیری و كشته شدن افراد می شود ..﴾
[24]

  استاد شهید مطهری می فرماید: روابطِ جنسی آزاد هیجان ها و التهاب های جنسی را فزونی می بخشد و تقاضای سکس را به صورت یک عطش روحی و خواست اشباع نشدنی درمی آورد. غریزة جنسی همچون آتشی است که هرچه به آن بیشتر خوراک بدهند، شعله ورتر می شود. در نتیجه، با توجه به اینکه روح بشر فوق العاده تحریک پذیر است، اشتباه است که گمان کنیم تحریک پذیریِ روح بشر محدود به حدّ خاصی است و از آن پس آرام می گیرد. هیچ فردی از تصاحب زیبا رویان و هیچ زنی از متوجه کردن مردان و تصاحب قلب آنان و بالاخره هیچ دلی از هوس، سیر نمی شود. تقاضای نامحدود خواه و ناخواه انجام شدنی است و همیشه مقرون به نوعی احساس محرومیت و دست نیافتن به آرزوها و به نوبه خود منجر به اختلالات روحی و بیماری های روانی می گردد که امروزه در دنیای غرب بسیار به چشم می خورد [29] .

  بد نیست نگاهی به غرب بیاندازیم و ببینیم كه آیا  بعد از آزادی جنسی، عطش ها كم شده است ؟ آیا در جامعه غرب مردان حرصشان كم شده و به تجاوز و تعرّض جنسی دست نزده اند ؟

  تحقیقات انجام شده در غرب نشان می دهد كه جواب این سوال منفی است . پژوهشی از دانشگاه پتسدام آلمان (Universitaet Potsdam  ) نشان می دهد که از سیصد دختر 17 الی 20 ساله ای که مورد سؤال قرار گرفته اند، 25% حدّاقل یک بار مورد تجاوز و یا تعرّض جنسی قرار گرفته اند.

  در جای دیگر آمده است : « طبق تحقیقی از وزارت کشور انگلیس که در لندن منتشر شد، در این کشور سالانه تا 295000 زن، قربانی تجاوز جنسی یا سوء استفاده جنسی
می شوند، که از این تعداد تنها در 6000 مورد شکایت قانونی وارد می شود. طبق این تحقیق، تعداد زنانی که قربانی سوء استفادة پدرانِ خود می شوند، در حال افزایشِ روزافزون است! »

  خطاب به كسانی كه این اشكال را مطرح كردند، عرض می كنیم : چرا باید در كشورهائی كه آزادی جنسی وجود دارد، تعرّض جنسی آنهم با این تعداد زیاد وجود داشته باشد؟ مگر قرار نبود با آزادی جنسی حرص ها كم شود و عطش های جنسی فرو نشیند؟

  در جای دیگر از تحقیقِ ذكر شده می خوانیم : در شهر های بزرگ آلمان، گاهی
می بینیم كه زن جوانی در مترو مورد تعرّض قرار می گیرد و به او [ به جهت التذاذ جنسی ] دست می زنند و متلک می پرانند و اطرافیان همه نگاه می کنند و کسی کمک نمی کند. این یک اتفاق معمولی در شهرهای بزرگ آلمان است!

  عرض می كنیم : چرا باید برای یك زن جوان غربی چنین شرائط سختی وجود داشته باشد در حالی كه دولتمردان غربی دهها سال است آزادی جنسی را مجاز اعلان كرده اند . به راستی اگر قرار بود با آزادی جنسی، هیجانات جنسی كاهش پیدا كند ، دیگر سخن از تعرّض و تجاوز و آزارهای متعدد چه مفهومی دارد ؟

  تعرّض جنسی در غرب به اینجا ختم نمی شود بلكه تجاوز به كودكان هم رواج خاصّی دارد تا جائی كه در اتریش از هر شش دختر بچه، یک نفر مورد سوء استفاده جنسی قرار می گیرد که 90%  این موارد در « محیط امن خانواده » یعنی از سوی پدر یا برادر انجام می گیرد! [30] طبق آخرین گزارش شورای اروپا، یك پنجم از كلّ كودكان در اروپا قربانی خشونت جنسی هستند[31]  از وضعیت موجودِ غرب معلوم می شود كه فروكش كردن علاقة جنسی در اثر آزادیِ جنسی خیالی بیش نیست بلكه این نوع آزادی ها تقاضای ارتباط جنسی را بیشتر و بیشتر می كند .

4- افزایش سقط جنین

  روابط جنسیِ آزاد غالبا سبب سقط جنین و كشتن فرزندان مى گردد، چرا كه چنین زنانى هرگز حاضر به نگهدارى اینگونه فرزندان نیستند و اصولا وجود فرزند مانع بزرگى بر سر راه آنان مى باشد، لذا همیشه سعى مى كنند فرزندان را از میان ببرند 

  آمار فراوانی درباره سقط جنین وجود دارد كه ما تنها به یك آمار اشاره می كنیم : بنابر آمارهای موجود نرخ سقط جنین های قانونی كه در سال 1991 در آمریكا صورت گرفته 1388937 مورد بوده است. به كلام دیگر در مقابل هر هزار نوزادی كه متولد شده، 339 سقط جنین صورت گرفته است. این در حالی است كه به علت برخی محدودیت ها كه بعضی ایالات در مورد سقط جنین وضع كرده اند،‌ اكثر سقطها گزارش نمی شوند. كارشناسان، رواج شدید روابط جنسی خارج از ازدواج (كنكوبیناژ) در میان زنان و مردان آمریكایی و خصوصاً روابط جنسی كنترل نشده در میان نوجوانان را از عوامل عمده آبستنی ناخواسته و سقط جنین دانسته اند. [32]

  توجّه كنید ! شاید گمان شود كه سقط جنین پدیده ای پذیرفته شده در جوامع غربی است كه زیانی برای زنان بویژه دختران نوجوان ندارد اما جالب است بدانید بانیان كنوانسیون و نویسندگان اعلامیه پكن (1995) كه خود زمینه روابط آزاد جنسی را فراهم آورده اند،‌ در موارد متعدد از جمله ماده 97 و 106 اعلامیه پكن، سقط جنین را تهدیدی بزرگ برای جان شمار عظیمی از زنان دانسته و آن را نشانگر مساله ای خطیر در بهداشت عمومی معرفی كرده اند.

  اشكال : دولتها می توانند اینچنین فرزندانی را در مؤسساتى جمع آوری كنند و با تربیتِ صحیح آنها می توانند در آینده به نفع دولت و كشور از آنها استفاده كنند . اگر دولتها حاضر شوند كه این فرزندان را جمع آوری كنند، یقیناً تعداد سقط جنین كمتر خواهد شد.

  جواب : این فرضیه كاملاً موهوم است كه مى توان اینگونه فرزندان را در مؤسساتى زیر نظر دولتها جمع آورى كرد چرا كه شكستش در عمل روشن شده و ثابت گردیده كه پرورش فرزندانِ بى پدر و مادر به این صورت چقدر مشكلات دارد . علاوه بر این، با توجه به تعداد زیاد فرزندان نامشروع در بعضی كشورها، جمع آوری آنها ( در صورتی كه سقط نشوند و به دنیا بیایند ) كاری دشوار و بلكه غیر ممكن است .

  ناگفته نماند كه موالید نامشروع به سهم خود عامل بسیاری از بحران ها، نا امنی ها و انحرافات در جوامع غربی هستند كه فرصت و مجال بررسی آن در این مختصر نیست . اینها كه از محبت جامعه و پاكی خانواده، بی نصیب مانده اند و جامعه همواره به چشمِ
« فرزندان گناه » نگاهشان كرده است، در وجودشان عقده هایی پدید آمده كه با جنایات شگفت انگیز و غیر قابل تصور، از جامعه انتقام می گیرند. این همه جنایاتی كه در كشورهای اروپائی و آمریكا بوجود می آید و در جامعه های عقب مانده هم شبیه اش پیدا نمی شود به این دلیل است كه در این جوامع ، نگاهِ تحقیر آمیز جامعه وجود این فرزندان را از عقده پر می كند و وادارشان می كند كه به بدترین شكل از جامعه انتقام بگیرند.

  جوانِ انگلیسی چیزی ساخته بود شبیه تیركمان كه زیر تخته ای كه در آن سیگار
می فروخت، نصب كرده بود و در ازدحام خیابانها و سینماها تیرهای نازك و سوزن مانندش را میان جمعیت پرتاب می كرد كه مواد زهر آگین آن كسانی را كور می كرد و یا می كشت. پلیس قاتل را نمی توانست بیابد و در پی دشمنان مقتول یا مقتولین بود اما قاتل هیچ دشمنی با مقتولین نداشت. می كشت فقط به این دلیل كه مقتول عضو جامعه است و او ـ قاتل ـ مطرود جامعه [33].

  تاریخ حاكی از آن است كه شقی ترین انسانها از میان فرزندان نا مشروع بوده اند . در اینجا تنها به دو مورد اشاره می كنیم :

هیرودیس قاتل‌ حضرت‌ یحیی‌(ع‌)

  وقتی‌ « هیرودیس ‌» حاكمِ هوسران بیت المقدس تصمیم‌ گرفت‌ تا خلاف‌ قوانین‌ تورات‌ با دختر برادر خود که‌ زن‌ فاسدی‌ بود، ازدواج‌ کند، حضرت‌ یحیی‌ با این‌ امر مخالفت‌ کرد و این‌ ازدواج‌ را باطل‌ اعلام‌ نمود.

  زن‌ مزبور وقتی‌ از مخالفت‌ این‌ پیامبر الهی‌ باخبر شد، دشمنی‌ با او را در دل‌ گرفت‌ و نقشه‌ای‌ کشید. او شبی‌ خود را زینت‌ داد و با زیبائی‌ کامل ‌نزد عمویش‌ رفت‌ و در ساعتی‌ که‌ دل‌ عمو در گرو گرفتن‌ کام‌ دل‌ از این‌ زن‌ فاسد بود، قبول‌ خواستة‌ عمو را در گرو کشتن‌ یحیی‌ اعلام‌ کرد. پادشاهِ‌ شهوتران‌ برای‌ جلب‌ رضایت‌ این‌ زن‌ زانیه‌، دستور داد تا سر یحیی‌ را برای‌ آن‌ زن‌ بیاورند! مأمورین‌ پادشاه‌ سر حضرت ‌یحیی‌ را در حال‌ عبادت‌ بریدند و داخل‌ طشتی‌ قرار داده‌ و برای‌ این ‌زن‌ آوردند. امام‌ صادق‌(ع‌) فرمود : کسی که‌ امام‌ حسین‌ را کشت‌، ولد الزنا بود وکسی که‌ حضرت‌ یحیی‌ را کشت‌ نیز ولد الزنا بود[34] .

حَجّاج ابن یوسف ثقفی، ظالم بزرگ تاریخ اسلام

  حجّاج ابن یوسف ثقفی كسی بود كه 120 هزار نفر را در بیرون از میدان جنگ قتل عام کرد. در زندان‌های مختلطش 50 هزار مرد و 30 هزار زن بودند که 16 هزار نفر از آنان برهنه بودند. زندان‌های حجاج برای جلوگیری از آفتابِ تابستان و بارانِ زمستان سقف نداشت. خوراک زندانیان نان جوئی بود که با خاکستر و نمک مخلوط شده بود و پس از مدت کوتاهی، هر زندانی که از آن می‌خورد رنگ چهره‌اش سیاه می‌شد.

  ریشه این جنایات و خونریزی و ظلم  در این بود كه این فرد حاصلِ ارتباط های
نا مشروع بود . مادر حجاج‌ زن‌ هوسرانی‌ بود که‌ با مردانی‌ غیر از شوهرش‌ ارتباط ‌نامشروع‌ داشت‌. امام‌ صادق علیه السلام در بارة‌ حجاج‌ فرمود: این‌ جنایاتِ‌ حجاج‌ به خاطر آن‌ مادر عیاش‌ و لااُبالیش‌ بوده‌ است‌.

  خلاصه جواب : بر أساسِ آیات و روایات و متون دینی ما كه شواهدِ دنیای امروزی آن را تائید می كند؛ روابط آزاد جنسی باعث از هم پاشیدگی خانواده ها ، پیدایش انواع مرض های جسمی و روحی ، به وجود آمدن نزاع ها و كشمكش ها ، پیدایش سقط جنین در سطح گسترده می شود كه همه اینها ضربه ای بر پیكره انسان و انسانیت است . به خاطر همین مشكلات و دهها مشكل دیگر است كه خداوندِ متعال از این نوع ارتباط ها به شدّت نهی كرده است.  

و در آخر ...

  در انتهای بحث به چند روایت از بزرگان دینی ما كه آثار ارتباط های جنسی آزاد را بازگو كرده اند، اشاره كنیم : روایت اوّل : رسول اكرم فرمود : ﴿ در زنا شش اثر سوء است، سه قسمتِ آن در دنیا و سه قسمتِ آن در آخرت است. اما آنها که در دنیا است ؛ صفا و نورانیت را از انسان مى گیرد، روزى را قطع مى کند، مرگ را سرعت می بخشد. و اما آن سه که در آخرت است غضب پروردگار، سختى حساب ، دخول - یا خلود - در آتش دوزخ است [35]  .

  روایت دوّم : امام صادق علیه السلام فرمود : ﴿ گناهی كه نعمت ها را تغییر مى دهد، تجاوز به حقوق دیگران است. گناهى كه پشیمانى مى آورد، قتل است. گناهى كه گرفتارى ایجاد مى كند، ظلم است. گناهى كه آبرو مى بَرد، شرابخوارى است. گناهى كه جلوى روزى را مى گیرد، زناست. گناهى كه مرگ را شتاب مى بخشد، قطع رابطه با خویشان است. گناهى كه مانع استجابت دعا مى شود و زندگى را تیره و تار مى كند، نافرمانى از پدر و مادر است [36].

  روایت سوّم : رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود : ﴿ هر گاه در جامعه زنا پدیدار شود ، مرگ ناگهانى فراوان گردد [37]

  روایت چهارم : رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود : ﴿ ای جوان ازدواج کن و از زنا بپرهیز که زنا ریشه های ایمان را از دلت بر می کند [38] 

  روایت پنجم : امام صادق علیه السلام فرمود : ﴿ سخت ترین مردم از جهت عذاب در قیامت زناكارانند [39]

  خلاصه آنكه؛ بر أساس روایات زنا موجب قطع روزی، مرگ ناگهانی، مرگ سریع و زودرس، بی آبروئی در دنیا و موجب عذاب و سختی فراوان در قیامت خواهد شد


1- تفسیر بیان دكتر محمّد علی أنصاری، ذیل تفسیر آیه 2 سوره مباركه نور

1- تورات، سفرتثنیه: 5/ 7و10 - سفر خروج: 20/14و17

2- تورات ، سفر لاویان : 19/30

3- انجیل متی: 5/31-27

4- قرآن کریم : سورة اسراء آیه 32

1- تفسیر المیزان ج 13 ص 121 ذیل تفسیر آیه 32 سوره مبارکه اسراء

2-جامعه شناسی خانواده و ازدواج / ترجمه فرنگیس اردلان /  انتشارات دانشكده علوم اجتماعی دانشگاه تهران /
 ص 157  

1- سیاست های تشویق ولادت در كشورهای صنعتی عبارتند از : 1- تخفیف به خانواده های پر اولاد در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی 2- پرداخت حق اولاد به كودكان تا سنین 18 یا 20 سالگی 3- زایمان مجانی و عدم پرداخت كل هزینه  4- كمكهای اجتماعی به خانواده ها. منبع : كتاب مبانی جمعیت شناسی / انتشارات مانی ص106   

1- جامعه شناسی خانواده و ازدواج / ترجمه فرنگیس اردلان /  انتشارات دانشكده علوم اجتماعی دانشگاه تهران /
 ص 145  

2- سایت پزشكان ایران/ مطالب اجتماعی / سقط جنین / تاریخ 20 تیر 1387

1- آندره میشل از نظریه پردازان برجسته فمینیستی است كه مدیریت مركز ملی تحقیقات علمی فرانسه را در كارنامه اجرایی خود دارد. وی در این مركز یك گروه مطالعاتی در زمینه نقش جنسیت، پیدایش خانواده و انسان بنیان كرد. از جمله آثار بسیاری كه از او منتشر شده است می توان از « جامعه شناسی خانواده و ازدواج » ( انتشارات دانشگاهی فرانسه  1986)، فمینیسم ( PUF، 1986 ) و مرگ بر رسوم كلیشه ای ( یونسكو 1986 ) نام برد.

2-  به نقل از جامعه شناسی خانواده، دكتر اعزازی، شهلا، روشنگران و مطالعات زنان 1376

1- آمار خانواده های تك والدینی در اتریش به نقل از سالنامه جهانی فیشر 1996 ،1995، ص513 DerFischerWeltalmanach 1996

2- سازمان آمار اتریش [STATISTIK AUSTRIA]، بر اساس آخرین اطلاعات تا 9 مرداد 1381 .... لازم به ذكر است كه این آمارِ زیاد طلاق در حالی است كه این كشور تنها 8 میلیون نفر جمعیت دارد .

1- غرر الحكم ج 5 ص 327

1- ایدز «  AIDS» مخفّف   Acquired Immune Deficiency Syndromeبه معنی سندرم نقص ایمنی اكتسابی
است. وقتی سیستم ایمنی بدن آسیب ببیند، نه تنها در برابر ویروسِ HIV ( ویروس نقص ایمنی بدن ) بلكه در برابر بقیه عفونتها هم آسیب پذیر می‌شود و دیگر قادر به كشتن میکربها و ویروسهایی كه قبلاً برایش مشكلی ایجاد نمی‌كردند نیست و لذا با گذشت زمان، افرادِ آلوده به HIV بیشتر و بیشتر بیمار می‌شوند و معمولاً سالها پس از آلودگی، به یكی از بیماریهای خاصِ شدید مبتلا می‌شوند كه به آن ایدز گفته می شود. ایدز در همه كشورهای جهان، در گروه های سنی متفاوت و نژادهای مختلف، نه فقط در هم جنس بازان بلكه در هر دو جنس، مشاهده شده است. و در واقع ایدز یك مشكل جهانی است و به كشور و گروه خاصی اختصاص ندارد.

2- آمار مربوط به بیماری ایدز از پایگاه اطلاع رسانی ایران اچ آی وی iranhiv ( آموزش همگانی در مورد ایدز )

1- آمار بر اساس گزارش سازمان ملل متحد به نقل از پایگاه خبری، خبر آنلاین / صفحه جامعه / تاریخ 6 اذر 1389

2- خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری بی بی سی در مصاحبه با " ترزا می " وزیر كشور انگلیس / ستون بین الملل / آمریكا و اروپا / تاریخ 30 مهر 1389

1- روایت از اصول کافی، ج 3، باب الذنوب .... لازم به ذكر است كه بیماری ایدز از سال 1981 اوّلین بار بر اثر
ارتباط های جنسی در كالیفرنیای آمریكا پدیدار شد و قبل از آن سابقه نداشته است .

 

2- طبق آمار سازمان بهداشت جهانی؛ زنانی كه ارتباط جنسی آزاد با مردان دارند، شش برابر زنان دیگر دچار امراض روحی و روانی می شوند و آمار خودكشی در بین این دسته از زنان نیز پنج برابر زنان دیگر است .

3- مشکلات جنسی جوانان، ناصر مکارم شیرازی، قم، انتشارات نسل جوان، ص 31

4- لذات فلسفه، ویل دورانت، تهران، نشر دانشجویی، ص 94.

1- علل الشرایع ج ٢ باب ٢٣٠ ص ١٩٣

1- نقل این قضیه تاریخی از کتاب آئینه نوشته محمّد حجازی انتشارات ابن سینا

1- تفسیر بیان دكتر محمّد علی انصاری ذیل تفسیر آیه 2 سوره مباركه نور

2- متاسفانه این نزاع ها و قتل ها در بعضی از كشورها ( حتّی كشورهائی كه آمار جرم و جنایت در آنها كمتر اعلام
می شود ) به وفور دیده می شود. در ستون اخبار حوادث فراوان دیده شده؛ « زنی كه دارای همسر شرعی و قانونی بوده با مردی كه به عنوان دوست انتخابش كرده، همكاری كرده و شوهر را به قتل رسانده است ! » .

3- رفتارهای جنسی انسان، دكتر علی اسلامی نسب. انتشارات حیان، 1376

1- مسأله حجاب، مرتضی مطهری، قم، انتشارات صدرا، 1374، چ 42، ص 84

1- تمام آماری كه در جواب این اشكال ذكر شده، بر گرفته از : فصلنامه تربیت اسلامی / شماره 8 /  مقاله منتشر شده از سوی دكتر والدمن محمّد از اتریش / عنوان مقاله : چگونگی تنظیم رفتارها و روابط جنسی در غرب و کشورهای اسلامی بر اساس مقایسه دو جامعه آلمان و اتریش با جامعه ایران

2- گزارش شورای اروپا به نقل از خبرگزاری فارس ( به نقل از یورونیوز ) / گروه سیاست خارجی / 11 آذر 1389 /
كد خبر 8909110317

1- سیمای زن در جهان /  بخش بررسی وضعیت زنان در آمریكا  / ص 99-97

1- كتاب زن، ص 55 –56

1- بحار، ج 14، ص 180 و 181

3- خصال شیخ صدوق ( رحمه الله ) ص 321، ح 3

1- علل الشرایع ، ج 2 ، ص 584

2- اصول كافى جلد 4 صفحه :81 روایة :2

3- مکارم اخلاق ص96

4- ثواب الاعمال ص600





طبقه بندی: پاسخ به شبهات اینترنتی،
[ دوشنبه 9 آبان 1390 ] [ 11:13 ق.ظ ] [ فاطمه سادات منتظرالمهدی ] [ نظرات ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ


ای کاش همه میدانستند دنیایی که در آن حجت خدا نباشد جهنمی بیش نیست.
جهنمی که اگر نیک بنگری زبانه های آن را خواهی دید.
آری ای دوست!!!
تا زمانی که بهشت ظهور نکرده من و تو مقیم جهنمیم.
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :